Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 
Comunicate de Presa

SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PEN...
2019-08-05

Nr. 63/2.08.2019
SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA
BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PENTRU SᾸNᾸTATE

-Comunicat de presã-

Deși nu ne mai miră mãsurile intempestive, de tipul mãririi taxelor, apli...continuare..


ROMALIMENTA cere cele mai aspre masuri in cazul pestelui braconat
2019-05-20

Nr. 38/20.05.2019

 

Romalimenta cere cele mai aspre mãsuri in cazul peştelui braconat

- Comunicat de presã -

 

continuare..


Proiect partener Angst
2019-04-11

DISARM - Orizont 2020 - o nouă rețea tematică de colaborare pentru reducerea rezistenței la antibiotice

 

continuare..


Suprataxare comunicat Romalimenta
2017-08-03

NU EXISTĂ UN PLAN DE SUPRATAXARE A ALIMENTELOR

Comunicat de presă

 

Federația Romalimenta a exprimat cele mai serioase rezerve fața de intențiile de supra-taxare, în ...continuare..


Ignoranţa nu scuzã calomnia
2017-04-05

05 aprilie 2017

 

Ignoranţa nu scuzã calomnia

-Comunicat de presã-

 

Spirit enciclopedic, Co...continuare..


Micșorarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluție reală
2016-10-21

21 Octombrie 2016

 

 

Comunicat de presă

Referitor la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambala...continuare..


CRIZA RECICLARII AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE DIRECTE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-25

25.01.2016

-Comunicat de presã-

 

Astazi industria alimentara se afla intr-o situatie de criza, prin impunerea unor plati generate de neindeplinirea tintelor de reciclare din cauze independe...continuare..


RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-21

21.01.2016

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

-Comunicat de presã-

 

Federaţia R...continuare..


URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE
2015-04-07

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitat...continuare..


Federatiile reprezentative din agroindustrie sustin fara rezerve TVA-ul de 9% pe tot lantul carnii
2015-02-25

Membrii  federatiilor ROMALIMENTA si PRO AGRO – procesatori  si fermieri – sustin solidar, fara rezerve, aplicarea cotei de 9% TVA pe tot lantul carnii, respec...continuare..


INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE
2015-02-20

20 februarie 2015

INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE

Noul Cod fiscal şi noul Cod de procedură fiscală con#...continuare..


Teme majore de interes

Subiectele de mare actualitate ale industriei romanesti (evaziunea, reducerea TVA alimente, etc) au un impact major si ne preocupa permanent. Chiar daca ele alcatuiesc o realitate (nedorita) in mediul nostru de afaceri, sunt chestiuni cu care se confrunta si colegi din alte tari europene. La fel de importante sunt dezbaterile de la Bruxelles si din intreaga Uniune, generate de profundele schimbari datorate globalizarii, crizei economico-financiare, dar si puseelor alimentare si, mai devreme sau mai tarziu, ele au efect direct asupra industriei alimentare romanesti.

Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este n detrimentul populaţiei.

Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este în detrimentul populaţiei şi va avea efecte economice şi sociale negative.

 

Taxarea nu este o măsură pentru îmbunătăţirea stării de sănătate, ci o metodă de strângere de fonduri.

·        Raţionamentul care se află la baza propunerii acestei taxe este unul eronat. Cauzele obezităţii sau ale altor probleme de sănătate sunt multiple. Este complet greşit şi nejustificat să consideri un anume produs alimentar sau anumite categorii de produse ca fiind cauza obezităţii sau a altor probleme de sănătate.Nu există alimente bune si rele, ci doar diete echilibrate şi dezechilibrate.

·        Termeni precum “produse alimentare nerecomandate” trebuie să aibă un fundament ştiintific solid şi larg acceptat, iar până în acest moment nu există un consens ştiinţific în acest sens. Dacă există alimente care dăunează sănatăţii, Romalimenta cere interzicerea lor; este imoral ca autorităţile să ştie că astfel de alimente sunt rele, permiţând comercializarea şi mulţumindu-se să colecteze venituri!

·        Orice măsură menită să afecteze consumul de alimente care nu este fundamentată ştiinţific este discriminatorie prin definiţie.

·        Introducerea unei taxe pentru anumite categorii de alimente cu scopul de a promova o dietă echilibrată esteineficientă. Experienţa ţărilor ce practică acest tip de taxare nu a probat niciun impact în diminuarea afecţiunilor asociate obezităţii, ci, din contră, generarea de efecte inverse.

·        Impunerea unei taxe discriminatorii este incorectăpentru că o astfel de taxă penalizează pe toată lumea, indiferent de stilul de viaţă şi obiceiurile de consum alimentar.

·        În contextul crizei economice impunerea de noi taxe este total inoportună, această masură va avea un impact negativ asupra doritei relansări economice.

·        Introducerea de supra-taxe în industria alimentară va afecta şi mai mult puterea de cumpărare a populaţiei, în special a acelor categorii sociale cu venituri medii şi mici.

·        Taxarea va avea un impact negativ asupra industriei alimentare româneşti si va duce la scăderi considerabile ale contribuţiilor producătorilor afectaţi la bugetul de stat, diminuarea producţiei şi implicit reducerea numărului de locuri de muncă.

 

Industria alimentară este un pilon principal al economiei, contribuind cu aproximativ 9% la PIB-ul României.

În 2010 industria alimentară a înregistrat o cifră de afaceri de circa 10 miliarde euro, cu un număr aproximativ de 8.500 de societăţi, marea majoritate a acestora fiind IMM-uri.

În 2011, pe fondul crizei economice, cifra de afaceri a industriei a scăzut faţă de anul precedent, numeroase societăţi au intrat în faliment, ducând astfel la creşterea şomajului. Cei 185 mii angajaţi reprezintă 3,5% din total industrie, fiecare loc de muncă direct din industria alimentară generând la rândul sau alte 5-6 locuri de muncă indirecte, ceea ce face ca industria alimentară să susţină peste 20% din locurile de muncă din România.

 

O astfel de taxă va duce la scăderea PIB-ului şi va avea unimpact negativ asupra inflaţiei şi a investiţiilor. Ca regulă generală taxele se transfera către populaţie, prin creşterea preţurilor produselor. Totodată, taxa va stimula inflaţia, ducând la creşteri ale preţurilor şi la alte categorii de produse, nu doar la cele taxate, motiv pentru care economiile stabile încearcă să evite aceste efecte adverse. 

 

Taxarea alimentelor va cauza distorsiuni ale pieţei. Comerţul trans-frontalier (aşa zisul mic trafic) creşte puternic în cazul diferenţelor de preţ pentru aceleaşi produse. Cu alte cuvinte obiceiurile de consum nu se vor modifica, ci doar provenienţa produselor va fi diferită- vom scădea vânzările agroalimentare din piaţa românească, stimulându-le pe cele din ţările vecine.

 

Romalimenta împreună cu Ministerul Sănătăţii şi cel al Educaţiei, organizaţii medicale şi sportive derulează un program educaţional multianual “Si eu trăiesc sănătos”, având ca scop educarea copiilor în direcţia unui stil de viaţă sănătos. Programul este un exemplu de parteneriat public privat ţintit direct şi eficient către cea mai preţioasă resursă a ţării-tineretul.

 

Pe baza acestor argumente, la care se pot adăuga şi altele, Romalimenta respinge ideea unei supra-taxe pe produsele alimentare şisusţine în toate forurile această poziţie, care este judicioasă şi benefică atât sectorului agroalimentar, economiei în general, cât şi populaţiei României în ansamblu.

 

Cu respect,

Preşedinte                                           Director executiv

Sorin Minea                                         Mihai Vişan


FoodDrinkEurope stabileste prioritatile pentru Presedintia Lituaniana FDE
FoodDrinkEurope, organizatia reprezentand industria alimentelor si bauturilor din Europa, a publicat o scurta brosura subliniind prioritatile fabricantilor de alimente din Europa pentru Presedintia Lituaniana a Consiliului UE, care se termina la 31 decembrie.

Grupate in patru zone de politica-cheie, acestea sunt: (i) imbunatatirea competitivitatii industriei, (ii) inovarea pentru consumatori si pentru a antrena cresterea, (iii) promovarea dietelor echilibrate si a stilurilor de viata sanatoase (iv) incurajarea unui model de business mai sustenabil. FoodDrinkEurope cheama Presedintia Lituaniana sa se concentreze pe un set de probleme care sunt importante in stimularea competitivitatii fabricantilor de alimente si bauturi europeni. Acestea includ:

- Efort pentru implementarea la timp a Acordului de Liber schimb (FTA) dintre UE si Ukraina si avansarea negocierilor pentru FTA cu Japonia;
- Incheierea negocierilor privind Orizont 2020, Programul UE al Retelei pt Cercetare si Inovatie;
- Asigurarea ca punctele de vedere ale operatorilor alimentari sunt luate atent in considerare cand se iau orice masuri de implementare derivand din Regulamentul privind Informarea Alimentara a Consumatorilor1 si
- Sprijinirea implementarii Declaratiei Comune privind Risipa de alimente, Fiecare faramitura conteaza, o initiativa comuna condusa de FoodDrinkEurope si lansata in iunie acest an.

La publicarea brosurii privind Prioritatile, Presedintele FoodDrinkEurope Jess Serafn Prez a comentat:
Urmatoarele luni sunt o perioada foarte efervescenta pentru FoodDrinkEurope. In calitate de cel mai mare sector manufacturier al Europei in termeni de cifra de afaceri si locuri de munca, asteptam cu nerabdare sa ne angajam activ impreuna cu Presedintia Lituaniana in prioritatile cheie pentru industrie, pentru a reusi sa ramanem competitivi si sa continuam a juca un rol in cresterea inteligenta, sustenabila si inclusiva din Europa in lunile ce vin.

NESTLE ROMANIA

Nestle este lider mondial in industria alimentara, fiind prezent in 86 de tari, cu un numar de 468 de fabrici si 333.000 de angajati. Prin misiunea companiei "Good Food, Good Life", Nestle se angajeaza sa imbunatateasca calitatea vietii consumatorilor in fiecare zi, in intreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte dintr-un stil de viata echilibrat.

Nestle a intrat pe piata din Romania in 1995, in momentul de fata avand 1000 de angajati in Bucuresti si in Timisoara, unde este localizata fabrica Nestle.


FEDIMA

FEDIMA - Asociatia Producatorilor si Furnizorilor de Ingrediente pentru Industria Panificatiei, Patiseriei si Cofetariei
Fedima Romania are ca principal scop promovarea unui numar mare si divers de proiecte in interesul comun al membrilor asociatiei si, bineinteles, al clientilor.

De asemenea, Asociatia Producatorilor si Furnizorilor de Ingrediente pentru Industria Panificatiei, Patiseriei si Cofetariei (FEDIMA) furnizeaza informatii adecvate din industrie si isi reprezinta membrii in organizatii nationale si internationale relevante. Membrii Asociatiei fac parte dintre cei mai importanti producatori internationali de ingrediente pentru industria panificatiei, patiseriei si cofetariei, prezenti in Romania.


RED BULL ROMANIA

Fondata din 1980, compania RED BULL este disponibila in peste 165 de tari, unde a creat locuri de munca si unde inveseste constant in dezvoltarea durabila.

Bautura energizanta RED BULL este indragita la nivel mondial, facand parte din stilul de viata al consumatorului activ si energic.


FERRERO ROMANIA

Ferrero inseamna intotdeauna grija pentru igiena, mediu, probleme sociale si comunitatile locale in care compania este prezenta, cat si pentru propriile sale resurse umane.
Astazi, multe produse Ferrero sunt globale, in sensul ca se comercializeaza pretutindeni. Ferrero este acum pe locul patru in topul celor mai mari grupuri de produse de cofetarie din lume.


ASOCIATIA NATIONALA PENTRU BAUTURI RACORITOARE (ANBR)

Asociatia Nationala pentru Bauturi Racoritoare (ANBR) este o asociatie non-profit cu misiunea de a reprezenta si de a sustine, in mod corect si constant, interesele industriei de bauturi racoritoare si cele ale membrilor sai. ANBR isi propune ca prin activitatile sale sa contribuie la sustenabilitatea industriei bauturilor racoritoare in Romania, cresterea profesionalismului si conduitei etice de operare pe piata locala si imbunatatirea continua a calitatii produselor si serviciilor oferite de reprezentantii acestei industrii. Prin activitatile sale, ANBR isi propune sa fie un partener de dialog activ si responsabil atat pentru institutiile implicate in activitatea sectorului bauturilor racoritoare, cat si pentru toti cei interesati de dinamica si problematica/preocuparile acestui sector. Pentru mai multe detalii, va rugam accesati: www.anbr.ro 


DR. OETKER RO

Bazandu-se pe calitate si inovatie permanenta, compania Dr. Oetker creaza produse extrem de folositoare pentru gospodinele din intreaga lume. Calitatea produselor sale alimentare se realizeaza printr-o testarea continua a ingredientelor si a modurilor de preparare.

Dincolo de managementul calitatii, firma Dr. Oetker are o istorie conturata cu ingeniozitate in jurul valorilor familiei si a responsabilitatii sociale.


MARS ROMANIA

Cu traditie in industria alimentara si cu o cultura construita in jurul calitatii, MARS ofera consumatorilor, pe principiul beneficiului mutual, o arie larga de produse din ciocolata.

Cele cinci principii MARS sunt: calitate, responsabilitate, mutualitate, eficienta, libertate.


ALDIS

ALDIS Romania este o companie care activeaza in domeniul industruiei alimentare, prin produse din carne renumite pentru calitate si siguranta. Peste 1300 de angajati au ca scop satisfacerea nevoilor consumatorului si a dezvoltarii unui mediu de afaceri transparent si responsabil.


MONDELEZ EUROPE SERVICES GMBH OPFIKON – SUCURSALA ROMANIA

Mondelez Romania este una dintre firmele de top din industria alimentara, creand zilnic produse de cea mai buna calitate, pentru o viata mai usoara si mai "savuroasa" a consumatorilor.

Printre marcile reprezentative care incearca sa raspunda nevoilor consumatorilor se numara: ciocolata Milka si Poiana, biscuitii LU, cafeaua Jacobs, Nova Brasilia etc.

"Tot ceea ce facem incepe si se termina cu consumatorii nostri. Ne pasa de ceea ce gandesc. Deci, ii ascultam, observam si invatam. Apoi, cream.", este unul dintre principiile brand-ului Mondelez.


DIANA

Compania DIANA are ca principal obiect de activitate comercializarea produselor alimentare şi nealimentare prin magazinul propriu din Ramnicu-Valcea. Compania DIANA isi desfasoara activitatea conform aplicarii, mentinerii si imbunatatirii continuu a sistemului integrat de Management al calitatii si sigurantei alimentare. Totul cu scopul de a crea conditiile propice satisfacerii cerintelor clientilor si cerintelor legale de reglementare.


SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PEN...

Nr. 63/2.08.2019
SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA
BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PENTRU SᾸNᾸTATE

-Comunicat de presã-

Deși nu ne mai miră mãsurile intempestive, de tipul mãririi taxelor, aplicate dupã scutiri şi iertãri de datorii, considerăm necesar să evidențiem că acestea au un efect devastator asupra mediului economic şi social, cu atât mai mult cu cât nu sunt rezultatul unor consultãri firești ci, de cele mai multe ori, sunt măsuri pe care le aflãm “pe surse” sau doar post-factum.
Suprataxarea bãuturilor cu zahãr este capul de afiş al sãptãmânii, iar Romalimenta se vede obliga...continuare..

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

21.01.2016

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

-Comunicat de presã-

 

Federaţia Romalimenta a participat astãzi la întâlnirea cu conducerea Ministerului Mediului, Apelor şi Pãdurilor (MMAP) dedicatã acestei teme, în cursul cãreia s-a spus cã industria alimentarã nu va plãti « contribuţia la fondul de mediu » (2 lei/kg ambalaj) dacã operatorii alimentari nu sunt vinovaţi de neîndeplinirea ţintelor asumate.

Pe de altã par...continuare..

CRIZA RECICLARII AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE DIRECTE ASUPRA POPULATIEI

25.01.2016

-Comunicat de presã-

 

Astazi industria alimentara se afla intr-o situatie de criza, prin impunerea unor plati generate de neindeplinirea tintelor de reciclare din cauze independente de aceasta. Refuzul  Ministerului Mediului de a debloca situatia atrage dupa sine consecinte economice grave in randul producatorilor locali de alimente si implicit, al populatiei.

 

Federaţia Romalimenta a solicitat în repetate rânduri Ministerului Mediuluisuspendarea obligaţiei de platã a contribuţiei la fondul de mediu pentru ambalaje, pentru producatorii care si-au indeplinit obligatiile legale si au contracte de plasare a res...continuare..

URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitatea reducerii grabnice a TVA la alimente, aducând urmãtoarele argumente care probeazã efectele mult mai puternice, comparativ cu reducerea generalã a TVA de la 24 la 20%:

1)     Limitarea evaziunii fiscale și micșorarea taxei (de fapt aducerea TVA-ului alimentelor la un nivel similar celui din majoritatea ...continuare..

Termeni si conditii    |   Confidentialitate    |   Contact
Copyright© 2014 : romalimenta.ro    Webdesign : Eurodata Serv