Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 
Comunicate de Presa

Suprataxare comunicat Romalimenta
2017-08-03

NU EXISTĂ UN PLAN DE SUPRATAXARE A ALIMENTELOR

Comunicat de presă

 

Federația Romalimenta a exprimat cele mai serioase rezerve fața de intențiile de supra-taxare, în ...continuare..


Ignoranţa nu scuzã calomnia
2017-04-05

05 aprilie 2017

 

Ignoranţa nu scuzã calomnia

-Comunicat de presã-

 

Spirit enciclopedic, Co...continuare..


Micșorarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluție reală
2016-10-21

21 Octombrie 2016

 

 

Comunicat de presă

Referitor la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambala...continuare..


CRIZA RECICLARII AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE DIRECTE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-25

25.01.2016

-Comunicat de presã-

 

Astazi industria alimentara se afla intr-o situatie de criza, prin impunerea unor plati generate de neindeplinirea tintelor de reciclare din cauze independe...continuare..


RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-21

21.01.2016

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

-Comunicat de presã-

 

Federaţia R...continuare..


URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE
2015-04-07

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitat...continuare..


Federatiile reprezentative din agroindustrie sustin fara rezerve TVA-ul de 9% pe tot lantul carnii
2015-02-25

Membrii  federatiilor ROMALIMENTA si PRO AGRO – procesatori  si fermieri – sustin solidar, fara rezerve, aplicarea cotei de 9% TVA pe tot lantul carnii, respec...continuare..


INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE
2015-02-20

20 februarie 2015

INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE

Noul Cod fiscal şi noul Cod de procedură fiscală con#...continuare..


Romalimenta si ANPC: seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor
2014-12-09

Comunicat post-event

04.12.2014

 

Romalimenta si ANPC: seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor

 

Ieri, 4 decembrie 2...continuare..


Tot ce trebuie să știti despre siguranța aditivilor alimentari
2014-10-09
In ceea ce privește aditivii alimentari sau E-urile (denumirea prescurtată de pe etichetele produselor) se emit constant ipoteze nu totdeauna foarte clare, bazate stiintific. Așadar, ne-am propus să vă informăm cu tot ceea ce trebuie să știți despre adit...continuare..


Teme majore de interes

Subiectele de mare actualitate ale industriei romanesti (evaziunea, reducerea TVA alimente, etc) au un impact major si ne preocupa permanent. Chiar daca ele alcatuiesc o realitate (nedorita) in mediul nostru de afaceri, sunt chestiuni cu care se confrunta si colegi din alte tari europene. La fel de importante sunt dezbaterile de la Bruxelles si din intreaga Uniune, generate de profundele schimbari datorate globalizarii, crizei economico-financiare, dar si puseelor alimentare si, mai devreme sau mai tarziu, ele au efect direct asupra industriei alimentare romanesti.

FEDIMA

FEDIMA - Asociatia Producatorilor si Furnizorilor de Ingrediente pentru Industria Panificatiei, Patiseriei si Cofetariei
Fedima Romania are ca principal scop promovarea unui numar mare si divers de proiecte in interesul comun al membrilor asociatiei si, bineinteles, al clientilor.

De asemenea, Asociatia Producatorilor si Furnizorilor de Ingrediente pentru Industria Panificatiei, Patiseriei si Cofetariei (FEDIMA) furnizeaza informatii adecvate din industrie si isi reprezinta membrii in organizatii nationale si internationale relevante. Membrii Asociatiei fac parte dintre cei mai importanti producatori internationali de ingrediente pentru industria panificatiei, patiseriei si cofetariei, prezenti in Romania.


DIANA

Compania DIANA are ca principal obiect de activitate comercializarea produselor alimentare şi nealimentare prin magazinul propriu din Ramnicu-Valcea. Compania DIANA isi desfasoara activitatea conform aplicarii, mentinerii si imbunatatirii continuu a sistemului integrat de Management al calitatii si sigurantei alimentare. Totul cu scopul de a crea conditiile propice satisfacerii cerintelor clientilor si cerintelor legale de reglementare.


KANDIA DULCE

In 1890, compania KANDIA a inceput sa produca prima ciocolata cu lapte din Romania. Astazi, dupa mai bine de 120 de ani de activitate, Kandia Dulce este cel mai mare producator roman de dulciuri, cu un portofoliu extins de brand-uri, axandu-si activitatea pe calitate si siguranta.


Securitatea alimentara G20
Summitul G20 din Los Cabos, Mexico 18-19 iunie 2012

FoodDrinkEurope cere ca atat agricultura, cat si productia alimentara sa continue a fi in fruntea discutiilor cu ocazia Presedintiei Mexicane a G20 in 18-19 iunie.
Industria alimentara a Europei cheama la o continuare a mediului creat de "Planul de Actiune privind Volatilitatea Preturilor Alimentare si Agricole", agreat la intalnirea ministrilor agriculturii G20 la Cannes, in iunie 2011. Spera ca nu se va pierde rezultatul Summitului Cannes si ca Declaratia de la Los Cabos va continua sa plaseze chestiunile legate de agricultura si de productia alimentara la un nivel inalt pe arena mondiala.
Avand in vedere dependenta industriei alimentare de furnizarea adecvata de materii prime agricole sigure si de calitate ridicata, FoodDrinkEurope saluta angajamentul liderilor G20 de a mari sustenabil productia si productivitatea agriculturii. Pe baza raportului pregatitor al organizatiilor internationale, dinaintea Presedintiei Mexicane a G20, industria de alimente si bauturi europeana sprijina in special urmatoarele recomandari de a:
- Creste sustenabil productivitatea agricola, mai ales prin investitii in abordari sustenabile ale maririi productivitatii in sectorul agricol;
- Impartasi cele mai bune optiuni de politici de incurajare a cresterii sustenabile a productivitatii agriculturii si promovarea coerentei dintre obiectivele securitatii alimentare, productivitatii agriculturii si sustenabilitatii;
- Stimula cercetarea, sistemele inovative si transferul tehnologic pentru cresterea sustenabila a productivitatii, prin cooperare multilaterala si promovarea partneriatului public-privat pentru investitii in agricultura;
- Imbunatati cunostintele fermierilor in agricultura si abilitatea acestora de a inova;
- Asigura utilizarea eficienta a resurselor naturale limitate, cum este apa;
- Intari si mai mult un puternic sistem comercial multilateral bazat pe reguli.

Vorbind inainte de Summit, Jess Serafn, Presedintele FoodDrinkEurope, a spus:
"Pe langa obiectivele importante ale G20, dezbaterea ar trebui sa includa chestiuni mai largi care ar putea de asemenea contribui la securitatea alimentara globala:
- Informatii in continuare imbunatatite, pe care se poate conta in timp util, privind pietele de marfuri fizice, pentru a facilita coordonarea politicilor la nivel international;
- Piete financiare agricole mai transparente si mai bine reglementate;
- Nevoia concentrarii in primul rand pe pietele alimentare si de furaje pentru agricultura; si,
- Infrastructura imbunatatita in tarile in dezvoltare, intre altele prin promovarea investitiilor pentru depozitare si sisteme de transport adecvate."
Prin abordarea atat a volatilitatii preturilor cat si a securitatii alimentare, industria alimentelor si bauturilor din UE crede ca liderii G20 pot contribui cu succes la atacarea provocarilor care afecteaza toate lanturile alimentare din lume.

FoodDrinkEurope reprezinta industria alimentelor si bauturilor din Europa, cel mai mare sector manufacturier al Europei in ce priveste cifra afaceri, numar angajati si valoare adaugata.
FoodDrinkEurope lucreaza cu institutii europene si internationale, in scopul de a contribui la dezvoltarea unei retele legislative si economice abordand competitivitatea industriei, calitatea si siguranta alimentelor, protectia consumatorului si respectul fata de mediul inconjurator.
Membrii FoodDrinkEurope constau din 24 federatii nationale si 3 observatori, 25 asociatii europene de sector si 18 companii alimentare majore (pt. mai multe informatii: http://www.fooddrinkeurope.eu).

PEPSICO Romania / STAR FOODS

Investind intr-un viitor sigur pentru consumatori si pentru planeta, PepsiCo este o comapanie de bauturi racoritoare si de produse alimentare, a carei traditie si performanta este cunoscuta in intreaga lume.

"Vom continua sa descoperim metode inovatoare pentru reducerea consumului de energie, apa si ambalaje si sa asiguram multe locuri de munca pentru asociatii nostri.", declara membrii STAR FOODS.


FoodDrinkEurope stabileste prioritatile pentru Presedintia Lituaniana FDE
FoodDrinkEurope, organizatia reprezentand industria alimentelor si bauturilor din Europa, a publicat o scurta brosura subliniind prioritatile fabricantilor de alimente din Europa pentru Presedintia Lituaniana a Consiliului UE, care se termina la 31 decembrie.

Grupate in patru zone de politica-cheie, acestea sunt: (i) imbunatatirea competitivitatii industriei, (ii) inovarea pentru consumatori si pentru a antrena cresterea, (iii) promovarea dietelor echilibrate si a stilurilor de viata sanatoase (iv) incurajarea unui model de business mai sustenabil. FoodDrinkEurope cheama Presedintia Lituaniana sa se concentreze pe un set de probleme care sunt importante in stimularea competitivitatii fabricantilor de alimente si bauturi europeni. Acestea includ:

- Efort pentru implementarea la timp a Acordului de Liber schimb (FTA) dintre UE si Ukraina si avansarea negocierilor pentru FTA cu Japonia;
- Incheierea negocierilor privind Orizont 2020, Programul UE al Retelei pt Cercetare si Inovatie;
- Asigurarea ca punctele de vedere ale operatorilor alimentari sunt luate atent in considerare cand se iau orice masuri de implementare derivand din Regulamentul privind Informarea Alimentara a Consumatorilor1 si
- Sprijinirea implementarii Declaratiei Comune privind Risipa de alimente, Fiecare faramitura conteaza, o initiativa comuna condusa de FoodDrinkEurope si lansata in iunie acest an.

La publicarea brosurii privind Prioritatile, Presedintele FoodDrinkEurope Jess Serafn Prez a comentat:
Urmatoarele luni sunt o perioada foarte efervescenta pentru FoodDrinkEurope. In calitate de cel mai mare sector manufacturier al Europei in termeni de cifra de afaceri si locuri de munca, asteptam cu nerabdare sa ne angajam activ impreuna cu Presedintia Lituaniana in prioritatile cheie pentru industrie, pentru a reusi sa ramanem competitivi si sa continuam a juca un rol in cresterea inteligenta, sustenabila si inclusiva din Europa in lunile ce vin.

RED BULL ROMANIA

Fondata din 1980, compania RED BULL este disponibila in peste 165 de tari, unde a creat locuri de munca si unde inveseste constant in dezvoltarea durabila.

Bautura energizanta RED BULL este indragita la nivel mondial, facand parte din stilul de viata al consumatorului activ si energic.


BUNGE ROMANIA

Companie care activeaza in sectorul agroalimentar din 1818, Bunge isi gestioneaza produsele sale incepand cu fermele unde sunt produse, pana la raftul unde sunt vandute. Renumita international, Bunge activeaza in domeniul agriculturii, acoperind segmentele de comercializare, stocare si procersare a semintelor pentru ulei, productia de fertilizatori si uleiului de consum. Cea mai importanta provocare pe care Bunge si-o asuma, si pentru care investeste sume foarte mari, consta in asigurarea unei alimentatii sanatoase pentru o populatie in crestere si, mai mult, in procesul de reciclare la nivel mondial.


Asociatia Nationala pentru Bauturi Racoritoare (ANBR)

Asociatia Nationala pentru Bauturi Racoritoare (ANBR) este o asociatie non-profit cu misiunea de a reprezenta si de a sustine, in mod corect si constant, interesele industriei de bauturi racoritoare si cele ale membrilor sai. ANBR isi propune ca prin activitatile sale sa contribuie la sustenabilitatea industriei bauturilor racoritoare in Romania, cresterea profesionalismului si conduitei etice de operare pe piata locala si imbunatatirea continua a calitatii produselor si serviciilor oferite de reprezentantii acestei industrii. Prin activitatile sale, ANBR isi propune sa fie un partener de dialog activ si responsabil atat pentru institutiile implicate in activitatea sectorului bauturilor racoritoare, cat si pentru toti cei interesati de dinamica si problematica/preocuparile acestui sector. Pentru mai multe detalii, va rugam accesati: www.anbr.ro 


Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui (APRIL)

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui este o organizatie democratica, deschisa tuturor societatilor comerciale care actioneaza in domeniul lactatelor, indiferent de marime. Obiectivul principal al asociatiei il reprezinta desfasurarea de activitati profesionale, tehnice si economice in interesul comun al tuturor membrilor.


PREMIER RESTAURANTS ROMANIA

"Povestea McDonald's a inceput in 1955 intr-o mică măcelărie din Maywood IL, Statele Unite ale Americii, unde fondatorul nostru, Ray Kroc, a incheiat cu o strangere de mană parteneriatul cu primul furnizor de carne de vită al McDonald's. De atunci, McDonald's a făcut o promisiune care stă la baza a tot ceea ce preparăm in fiecare zi: fiecare ingredient livrat de furnizorii noştri şi fiecare persoană care lucrează alături de noi este de incredere şi respectă valorile McDonald's pe care clienţii noştri le apreciază." Daniel Boaje, Director General McDonald's Romania


Asociatia Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie (ARPAC)

Asociatia Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie este o organizatie non-guvernamentala, non-profit, creata pentru a reprezenta, sprijini si sustine interesele importatorilor si producatorilor de hrana pentru animale de companie.


RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

21.01.2016

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

-Comunicat de presã-

 

Federaţia Romalimenta a participat astãzi la întâlnirea cu conducerea Ministerului Mediului, Apelor şi Pãdurilor (MMAP) dedicatã acestei teme, în cursul cãreia s-a spus cã industria alimentarã nu va plãti « contribuţia la fondul de mediu » (2 lei/kg ambalaj) dacã operatorii alimentari nu sunt vinovaţi de neîndeplinirea ţintelor asumate.

Pe de altã par...continuare..

Romalimenta si ANPC: seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor

Comunicat post-event

04.12.2014

 

Romalimenta si ANPC: seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor

 

Ieri, 4 decembrie 2014, Romalimenta si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au organizat un seminar cu scopul de a dezbate Regulamentul 1169/ 2011 privind informarea consumatorilor  cu privire la produsele alimentare.

La eveniment au participat peste 150 de reprezentanti ai industriei alimentare, dar si ai serviciilor alimentare si ai presei romanesti. Acestia au discutat in amanunt si au clarificat numeroase aspecte reglate prin Regulamentul UE ...continuare..

Federatiile reprezentative din agroindustrie sustin fara rezerve TVA-ul de 9% pe tot lantul carnii

Membrii  federatiilor ROMALIMENTA si PRO AGRO – procesatori  si fermieri – sustin solidar, fara rezerve, aplicarea cotei de 9% TVA pe tot lantul carnii, respectiv la animale vii, furaje,  carne, carne preparata, produse si conserve din carne. Reprezentantii celor doua federatii nationale vor exprima acest punct de vedere in cadrul intalnirii pe care o vor avea joi, 26 februarie a.c., incepand cu ora 15.00, cu  ministrul de finante Darius Valcov, care initiaza astfel seria consultarilor publice pe tema propunerilor de modificare a Codului Fiscal publicate saptamana trecuta pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. ROMALIMENTA si PRO AGRO vo...continuare..

Suprataxare comunicat Romalimenta

NU EXISTĂ UN PLAN DE SUPRATAXARE A ALIMENTELOR

Comunicat de presă

 

Federația Romalimenta a exprimat cele mai serioase rezerve fața de intențiile de supra-taxare, în diverse variante, a unor categorii de alimente, vehiculate în diverse medii și declarând obiective legate de protecția sănătații populaței, sau direct de colectare a unor fonduri suplimentare.

Argumentele noastre sunt multiple și bazate în principal pe experiența statelor care au introdus astfel de supra-taxe și unde efectele negative au depășit cu mult beneficiile.

Ar fi cu atât mai greu de înțeles introducerea supra-taxării &icir...continuare..

Termeni si conditii    |   Confidentialitate    |   Contact
Copyright© 2014 : romalimenta.ro    Webdesign : Eurodata Serv