Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 
Comunicate de Presa

Industria alimentara continua sa sustina batalia anti-Covid 2019
2020-05-18

Federatia Romalimenta a actualizat informatiile primite de la membrii sai privind donatiile facute de acestia pana in prezent, in contextul pandemiei Coronavirus, iar sinteza se regaseste in tabelul de mai jos.

 

Consemnam cu satisfactie ca numai contributiile financ...continuare..


Exista suficiente stocuri de alimente
2020-03-18

Federatia Romalimenta este in permanenta legatura cu ANPC, cu dl. dir. gen. Paul Anghel, pentru a aproviziona permanent piata cu alimente sigure, de calitate europeana si suntem in ...continuare..


Industria alimentarã româneascã existã, in ciuda detractorilor
2019-11-04

Nr. 209/4.11.2019
Industria alimentarã româneascã existã, in ciuda detractorilor
-Comunicat de presã-
 
continuare..


Miercuri se deschide Pack Show 2019, locul de întâlnire al industriei de packaging
2019-10-29

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

Miercuri se deschide Pack Show 2019, locul de întâlnire

al industriei de packaging

 

...continuare..


Romalimenta salută proiectul ANPC privind comercializarea produselor ce au fãcut obiectul campanii...
2019-09-02

Federaţia Romalimenta este adepta regulilor clare, aplicate obiectiv, nediscriminator, care sã dezvolte competitivitatea industriei alimentare româneşti, mãrindu-i cota de piaţã prin împlinirea aşteptãrilor consumatorilor şi prin respectarea interes...continuare..


SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PEN...
2019-08-05

Nr. 63/2.08.2019
SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA
BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PENTRU SᾸNᾸTATE

-Comunicat de presã-

Deși nu ne mai miră mãsurile intempestive, de tipul mãririi taxelor, apli...continuare..


ROMALIMENTA cere cele mai aspre masuri in cazul pestelui braconat
2019-05-20

Nr. 38/20.05.2019

 

Romalimenta cere cele mai aspre mãsuri in cazul peştelui braconat

- Comunicat de presã -

 

continuare..


Proiect partener Angst
2019-04-11

DISARM - Orizont 2020 - o nouă rețea tematică de colaborare pentru reducerea rezistenței la antibiotice

 

continuare..


Suprataxare comunicat Romalimenta
2017-08-03

NU EXISTĂ UN PLAN DE SUPRATAXARE A ALIMENTELOR

Comunicat de presă

 

Federația Romalimenta a exprimat cele mai serioase rezerve fața de intențiile de supra-taxare, în ...continuare..


Ignoranţa nu scuzã calomnia
2017-04-05

05 aprilie 2017

 

Ignoranţa nu scuzã calomnia

-Comunicat de presã-

 

Spirit enciclopedic, Co...continuare..


Micșorarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluție reală
2016-10-21

21 Octombrie 2016

 

 

Comunicat de presă

Referitor la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambala...continuare..


CRIZA RECICLARII AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE DIRECTE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-25

25.01.2016

-Comunicat de presã-

 

Astazi industria alimentara se afla intr-o situatie de criza, prin impunerea unor plati generate de neindeplinirea tintelor de reciclare din cauze independe...continuare..


RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-21

21.01.2016

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

-Comunicat de presã-

 

Federaţia R...continuare..


URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE
2015-04-07

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitat...continuare..


Federatiile reprezentative din agroindustrie sustin fara rezerve TVA-ul de 9% pe tot lantul carnii
2015-02-25

Membrii  federatiilor ROMALIMENTA si PRO AGRO – procesatori  si fermieri – sustin solidar, fara rezerve, aplicarea cotei de 9% TVA pe tot lantul carnii, respec...continuare..


INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE
2015-02-20

20 februarie 2015

INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE

Noul Cod fiscal şi noul Cod de procedură fiscală con#...continuare..


Teme majore de interes

Subiectele de mare actualitate ale industriei romanesti (evaziunea, reducerea TVA alimente, etc) au un impact major si ne preocupa permanent. Chiar daca ele alcatuiesc o realitate (nedorita) in mediul nostru de afaceri, sunt chestiuni cu care se confrunta si colegi din alte tari europene. La fel de importante sunt dezbaterile de la Bruxelles si din intreaga Uniune, generate de profundele schimbari datorate globalizarii, crizei economico-financiare, dar si puseelor alimentare si, mai devreme sau mai tarziu, ele au efect direct asupra industriei alimentare romanesti.

PEPSICO Romania / STAR FOODS

Investind intr-un viitor sigur pentru consumatori si pentru planeta, PepsiCo este o comapanie de bauturi racoritoare si de produse alimentare, a carei traditie si performanta este cunoscuta in intreaga lume.

"Vom continua sa descoperim metode inovatoare pentru reducerea consumului de energie, apa si ambalaje si sa asiguram multe locuri de munca pentru asociatii nostri.", declara membrii STAR FOODS.


ALDIS

ALDIS Romania este o companie care activeaza in domeniul industruiei alimentare, prin produse din carne renumite pentru calitate si siguranta. Peste 1300 de angajati au ca scop satisfacerea nevoilor consumatorului si a dezvoltarii unui mediu de afaceri transparent si responsabil.


KANDIA DULCE

In 1890, compania KANDIA a inceput sa produca prima ciocolata cu lapte din Romania. Astazi, dupa mai bine de 120 de ani de activitate, Kandia Dulce este cel mai mare producator roman de dulciuri, cu un portofoliu extins de brand-uri, axandu-si activitatea pe calitate si siguranta.


Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui (APRIL)

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui este o organizatie democratica, deschisa tuturor societatilor comerciale care actioneaza in domeniul lactatelor, indiferent de marime. Obiectivul principal al asociatiei il reprezinta desfasurarea de activitati profesionale, tehnice si economice in interesul comun al tuturor membrilor.


NESTLE ROMANIA

Nestle este lider mondial in industria alimentara, fiind prezent in 86 de tari, cu un numar de 468 de fabrici si 333.000 de angajati. Prin misiunea companiei "Good Food, Good Life", Nestle se angajeaza sa imbunatateasca calitatea vietii consumatorilor in fiecare zi, in intreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte dintr-un stil de viata echilibrat.

Nestle a intrat pe piata din Romania in 1995, in momentul de fata avand 1000 de angajati in Bucuresti si in Timisoara, unde este localizata fabrica Nestle.


DR. OETKER RO

Bazandu-se pe calitate si inovatie permanenta, compania Dr. Oetker creaza produse extrem de folositoare pentru gospodinele din intreaga lume. Calitatea produselor sale alimentare se realizeaza printr-o testarea continua a ingredientelor si a modurilor de preparare.

Dincolo de managementul calitatii, firma Dr. Oetker are o istorie conturata cu ingeniozitate in jurul valorilor familiei si a responsabilitatii sociale.


UNILEVER SOUTH CENTRAL EUROPE SA

Unilever, una dintre cele mai importante companii de pe piata bunurilor de larg consum, are in Romania o afacere cu adevarat locala, din 1995: o parte semnificativa din vanzari este generata de productia obtinuta pe platforma industriala din Ploiesti. Avand grija sa ofere consumatorilor beneficii relevante, produse sanatoase, UNILEVER nu a incetat niciodata sa isi manifeste interesul fata de mediul inconjurator.


Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este n detrimentul populaţiei.

Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este în detrimentul populaţiei şi va avea efecte economice şi sociale negative.

 

Taxarea nu este o măsură pentru îmbunătăţirea stării de sănătate, ci o metodă de strângere de fonduri.

·        Raţionamentul care se află la baza propunerii acestei taxe este unul eronat. Cauzele obezităţii sau ale altor probleme de sănătate sunt multiple. Este complet greşit şi nejustificat să consideri un anume produs alimentar sau anumite categorii de produse ca fiind cauza obezităţii sau a altor probleme de sănătate.Nu există alimente bune si rele, ci doar diete echilibrate şi dezechilibrate.

·        Termeni precum “produse alimentare nerecomandate” trebuie să aibă un fundament ştiintific solid şi larg acceptat, iar până în acest moment nu există un consens ştiinţific în acest sens. Dacă există alimente care dăunează sănatăţii, Romalimenta cere interzicerea lor; este imoral ca autorităţile să ştie că astfel de alimente sunt rele, permiţând comercializarea şi mulţumindu-se să colecteze venituri!

·        Orice măsură menită să afecteze consumul de alimente care nu este fundamentată ştiinţific este discriminatorie prin definiţie.

·        Introducerea unei taxe pentru anumite categorii de alimente cu scopul de a promova o dietă echilibrată esteineficientă. Experienţa ţărilor ce practică acest tip de taxare nu a probat niciun impact în diminuarea afecţiunilor asociate obezităţii, ci, din contră, generarea de efecte inverse.

·        Impunerea unei taxe discriminatorii este incorectăpentru că o astfel de taxă penalizează pe toată lumea, indiferent de stilul de viaţă şi obiceiurile de consum alimentar.

·        În contextul crizei economice impunerea de noi taxe este total inoportună, această masură va avea un impact negativ asupra doritei relansări economice.

·        Introducerea de supra-taxe în industria alimentară va afecta şi mai mult puterea de cumpărare a populaţiei, în special a acelor categorii sociale cu venituri medii şi mici.

·        Taxarea va avea un impact negativ asupra industriei alimentare româneşti si va duce la scăderi considerabile ale contribuţiilor producătorilor afectaţi la bugetul de stat, diminuarea producţiei şi implicit reducerea numărului de locuri de muncă.

 

Industria alimentară este un pilon principal al economiei, contribuind cu aproximativ 9% la PIB-ul României.

În 2010 industria alimentară a înregistrat o cifră de afaceri de circa 10 miliarde euro, cu un număr aproximativ de 8.500 de societăţi, marea majoritate a acestora fiind IMM-uri.

În 2011, pe fondul crizei economice, cifra de afaceri a industriei a scăzut faţă de anul precedent, numeroase societăţi au intrat în faliment, ducând astfel la creşterea şomajului. Cei 185 mii angajaţi reprezintă 3,5% din total industrie, fiecare loc de muncă direct din industria alimentară generând la rândul sau alte 5-6 locuri de muncă indirecte, ceea ce face ca industria alimentară să susţină peste 20% din locurile de muncă din România.

 

O astfel de taxă va duce la scăderea PIB-ului şi va avea unimpact negativ asupra inflaţiei şi a investiţiilor. Ca regulă generală taxele se transfera către populaţie, prin creşterea preţurilor produselor. Totodată, taxa va stimula inflaţia, ducând la creşteri ale preţurilor şi la alte categorii de produse, nu doar la cele taxate, motiv pentru care economiile stabile încearcă să evite aceste efecte adverse. 

 

Taxarea alimentelor va cauza distorsiuni ale pieţei. Comerţul trans-frontalier (aşa zisul mic trafic) creşte puternic în cazul diferenţelor de preţ pentru aceleaşi produse. Cu alte cuvinte obiceiurile de consum nu se vor modifica, ci doar provenienţa produselor va fi diferită- vom scădea vânzările agroalimentare din piaţa românească, stimulându-le pe cele din ţările vecine.

 

Romalimenta împreună cu Ministerul Sănătăţii şi cel al Educaţiei, organizaţii medicale şi sportive derulează un program educaţional multianual “Si eu trăiesc sănătos”, având ca scop educarea copiilor în direcţia unui stil de viaţă sănătos. Programul este un exemplu de parteneriat public privat ţintit direct şi eficient către cea mai preţioasă resursă a ţării-tineretul.

 

Pe baza acestor argumente, la care se pot adăuga şi altele, Romalimenta respinge ideea unei supra-taxe pe produsele alimentare şisusţine în toate forurile această poziţie, care este judicioasă şi benefică atât sectorului agroalimentar, economiei în general, cât şi populaţiei României în ansamblu.

 

Cu respect,

Preşedinte                                           Director executiv

Sorin Minea                                         Mihai Vişan


Patronatul apelor minerale din Romania (APEMIN)

Entitate neguvernamentala, Patronatul APEMIN reprezinta interesele producatorilor de ape minerale din Romania. Scopul Patronatului il reprezinta promovarea, reprezentarea, sustinerea si apararea intereselor economice, tehnice si juridice ale producatorilor de ape minerale naturale in relatiile cu autoritatile publice, cu sindicatele si cu alte persoane juridice si fizice, atat in plan national cat si international.


MONDELEZ EUROPE SERVICES GMBH OPFIKON – SUCURSALA ROMANIA

Mondelez Romania este una dintre firmele de top din industria alimentara, creand zilnic produse de cea mai buna calitate, pentru o viata mai usoara si mai "savuroasa" a consumatorilor.

Printre marcile reprezentative care incearca sa raspunda nevoilor consumatorilor se numara: ciocolata Milka si Poiana, biscuitii LU, cafeaua Jacobs, Nova Brasilia etc.

"Tot ceea ce facem incepe si se termina cu consumatorii nostri. Ne pasa de ceea ce gandesc. Deci, ii ascultam, observam si invatam. Apoi, cream.", este unul dintre principiile brand-ului Mondelez.


MARS ROMANIA

Cu traditie in industria alimentara si cu o cultura construita in jurul calitatii, MARS ofera consumatorilor, pe principiul beneficiului mutual, o arie larga de produse din ciocolata.

Cele cinci principii MARS sunt: calitate, responsabilitate, mutualitate, eficienta, libertate.


FERRERO ROMANIA

Ferrero inseamna intotdeauna grija pentru igiena, mediu, probleme sociale si comunitatile locale in care compania este prezenta, cat si pentru propriile sale resurse umane.
Astazi, multe produse Ferrero sunt globale, in sensul ca se comercializeaza pretutindeni. Ferrero este acum pe locul patru in topul celor mai mari grupuri de produse de cofetarie din lume.


Miercuri se deschide Pack Show 2019, locul de întâlnire al industriei de packaging

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

Miercuri se deschide Pack Show 2019, locul de întâlnire

al industriei de packaging

 

 

De miercuri – 30 octombrie , până duminică – 3 noiembrie te aşteptăm la Pack Show 2019, singura expoziţie de packaging din România. Timp de 5 zile, pavilionul A de la Romexpo-Bucureştise va transforma într-o adevărată scenă pentru industria de ambalaje şi a soluţiilor de ambalare.

 

continuare..

Romalimenta salută proiectul ANPC privind comercializarea produselor ce au fãcut obiectul campanii...

Federaţia Romalimenta este adepta regulilor clare, aplicate obiectiv, nediscriminator, care sã dezvolte competitivitatea industriei alimentare româneşti, mãrindu-i cota de piaţã prin împlinirea aşteptãrilor consumatorilor şi prin respectarea intereselor acestora.

 

Unul din domeniile de maxim interes pentru noi îl reprezintă actualizarea legislaţiei privind comercializarea alimentelor şi informarea corectã a consumatorilor, în acest sens, Romalimenta fiind un partener constant de dialog cu autoritățile.

 

Iatã de ce Romalimenta salutã Proiectul ce tocmai a fost postat pe site-ul ANPC, pe care îl apreciazã ca fiind capabil a rezolva una ...continuare..

Micșorarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluție reală

21 Octombrie 2016

 

 

Comunicat de presă

Referitor la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje și de modificare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu. (L420/2016)

 

Micșorarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluție reală în problema colectării și reciclării deșeurilor de ambalaje.

 

Este sarcina Ministerului Mediului să elaboreze un plan coe...continuare..

Ignoranţa nu scuzã calomnia

05 aprilie 2017

 

Ignoranţa nu scuzã calomnia

-Comunicat de presã-

 

Spirit enciclopedic, Costel Stanciu (preşedintele APC – Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor) este expert în tot ce se vinde pe mapamond. De la şerveţele şi pamperşi la traficul aerian, nimic nu scapã « studiilor comparative » pe care le distribuie generos pe toate canalele media, învãţându-ne cum sã nu ne lãsãm pãcãliţi de capitaliştii veroşi în goana dupã abominabilul profit.

continuare..

Termeni si conditii    |   Confidentialitate    |   Contact
Copyright© 2014 : romalimenta.ro    Webdesign : Eurodata Serv