Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 
Comunicate de Presa

Suprataxare comunicat Romalimenta
2017-08-03

NU EXISTĂ UN PLAN DE SUPRATAXARE A ALIMENTELOR

Comunicat de presă

 

Federația Romalimenta a exprimat cele mai serioase rezerve fața de intențiile de supra-taxare, în ...continuare..


Ignoranţa nu scuzã calomnia
2017-04-05

05 aprilie 2017

 

Ignoranţa nu scuzã calomnia

-Comunicat de presã-

 

Spirit enciclopedic, Co...continuare..


Micșorarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluție reală
2016-10-21

21 Octombrie 2016

 

 

Comunicat de presă

Referitor la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambala...continuare..


CRIZA RECICLARII AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE DIRECTE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-25

25.01.2016

-Comunicat de presã-

 

Astazi industria alimentara se afla intr-o situatie de criza, prin impunerea unor plati generate de neindeplinirea tintelor de reciclare din cauze independe...continuare..


RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-21

21.01.2016

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

-Comunicat de presã-

 

Federaţia R...continuare..


URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE
2015-04-07

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitat...continuare..


Federatiile reprezentative din agroindustrie sustin fara rezerve TVA-ul de 9% pe tot lantul carnii
2015-02-25

Membrii  federatiilor ROMALIMENTA si PRO AGRO – procesatori  si fermieri – sustin solidar, fara rezerve, aplicarea cotei de 9% TVA pe tot lantul carnii, respec...continuare..


INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE
2015-02-20

20 februarie 2015

INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE

Noul Cod fiscal şi noul Cod de procedură fiscală con#...continuare..


Romalimenta si ANPC: seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor
2014-12-09

Comunicat post-event

04.12.2014

 

Romalimenta si ANPC: seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor

 

Ieri, 4 decembrie 2...continuare..


Tot ce trebuie să știti despre siguranța aditivilor alimentari
2014-10-09
In ceea ce privește aditivii alimentari sau E-urile (denumirea prescurtată de pe etichetele produselor) se emit constant ipoteze nu totdeauna foarte clare, bazate stiintific. Așadar, ne-am propus să vă informăm cu tot ceea ce trebuie să știți despre adit...continuare..


Teme majore de interes

Subiectele de mare actualitate ale industriei romanesti (evaziunea, reducerea TVA alimente, etc) au un impact major si ne preocupa permanent. Chiar daca ele alcatuiesc o realitate (nedorita) in mediul nostru de afaceri, sunt chestiuni cu care se confrunta si colegi din alte tari europene. La fel de importante sunt dezbaterile de la Bruxelles si din intreaga Uniune, generate de profundele schimbari datorate globalizarii, crizei economico-financiare, dar si puseelor alimentare si, mai devreme sau mai tarziu, ele au efect direct asupra industriei alimentare romanesti.

PREMIER RESTAURANTS ROMANIA

"Povestea McDonald's a inceput in 1955 intr-o mică măcelărie din Maywood IL, Statele Unite ale Americii, unde fondatorul nostru, Ray Kroc, a incheiat cu o strangere de mană parteneriatul cu primul furnizor de carne de vită al McDonald's. De atunci, McDonald's a făcut o promisiune care stă la baza a tot ceea ce preparăm in fiecare zi: fiecare ingredient livrat de furnizorii noştri şi fiecare persoană care lucrează alături de noi este de incredere şi respectă valorile McDonald's pe care clienţii noştri le apreciază." Daniel Boaje, Director General McDonald's Romania


Patronatul Roman din Industria de Morarit Panificatie si Paste fainoase (ROMPAN)

Patronatul Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase (ROMPAN) reuneste cei mai importanti producatori din industria de morarit, panificatie si produse fainoase, furnizori de materii prime si auxiliare, constructori de utilaje specifice sectorului, cercetatori si proiectanti, depozitari, distribuitori si comercianti.

Organizatie apolitica, independenta, neguvernamentala, ROMPAN apara interesele profesionale, economice, sociale si morale ale membrilor sai, in vederea unei industrii la standarde inalte si sigure.


FoodDrinkEurope stabileste prioritatile pentru Presedintia Lituaniana FDE
FoodDrinkEurope, organizatia reprezentand industria alimentelor si bauturilor din Europa, a publicat o scurta brosura subliniind prioritatile fabricantilor de alimente din Europa pentru Presedintia Lituaniana a Consiliului UE, care se termina la 31 decembrie.

Grupate in patru zone de politica-cheie, acestea sunt: (i) imbunatatirea competitivitatii industriei, (ii) inovarea pentru consumatori si pentru a antrena cresterea, (iii) promovarea dietelor echilibrate si a stilurilor de viata sanatoase (iv) incurajarea unui model de business mai sustenabil. FoodDrinkEurope cheama Presedintia Lituaniana sa se concentreze pe un set de probleme care sunt importante in stimularea competitivitatii fabricantilor de alimente si bauturi europeni. Acestea includ:

- Efort pentru implementarea la timp a Acordului de Liber schimb (FTA) dintre UE si Ukraina si avansarea negocierilor pentru FTA cu Japonia;
- Incheierea negocierilor privind Orizont 2020, Programul UE al Retelei pt Cercetare si Inovatie;
- Asigurarea ca punctele de vedere ale operatorilor alimentari sunt luate atent in considerare cand se iau orice masuri de implementare derivand din Regulamentul privind Informarea Alimentara a Consumatorilor1 si
- Sprijinirea implementarii Declaratiei Comune privind Risipa de alimente, Fiecare faramitura conteaza, o initiativa comuna condusa de FoodDrinkEurope si lansata in iunie acest an.

La publicarea brosurii privind Prioritatile, Presedintele FoodDrinkEurope Jess Serafn Prez a comentat:
Urmatoarele luni sunt o perioada foarte efervescenta pentru FoodDrinkEurope. In calitate de cel mai mare sector manufacturier al Europei in termeni de cifra de afaceri si locuri de munca, asteptam cu nerabdare sa ne angajam activ impreuna cu Presedintia Lituaniana in prioritatile cheie pentru industrie, pentru a reusi sa ramanem competitivi si sa continuam a juca un rol in cresterea inteligenta, sustenabila si inclusiva din Europa in lunile ce vin.

Asociatia Berarii Romaniei (BR)

Principala misiune a Asociatiei "Berarii Romaniei" consta in promovarea si dezvoltarea unei industrii responsabile si puternice, pentru un mediu de afaceri sanatos. Fiecare actiune a acestei asociatii prevede dezvoltarea culturii berii in Romania, promovarea unui consum responsabil de bere si implicit a unui stil de viata echilibrat.


Patronatul apelor minerale din Romania (APEMIN)

Entitate neguvernamentala, Patronatul APEMIN reprezinta interesele producatorilor de ape minerale din Romania. Scopul Patronatului il reprezinta promovarea, reprezentarea, sustinerea si apararea intereselor economice, tehnice si juridice ale producatorilor de ape minerale naturale in relatiile cu autoritatile publice, cu sindicatele si cu alte persoane juridice si fizice, atat in plan national cat si international.


NESTLE ROMANIA

Nestle este lider mondial in industria alimentara, fiind prezent in 86 de tari, cu un numar de 468 de fabrici si 333.000 de angajati. Prin misiunea companiei "Good Food, Good Life", Nestle se angajeaza sa imbunatateasca calitatea vietii consumatorilor in fiecare zi, in intreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte dintr-un stil de viata echilibrat.

Nestle a intrat pe piata din Romania in 1995, in momentul de fata avand 1000 de angajati in Bucuresti si in Timisoara, unde este localizata fabrica Nestle.


RED BULL ROMANIA

Fondata din 1980, compania RED BULL este disponibila in peste 165 de tari, unde a creat locuri de munca si unde inveseste constant in dezvoltarea durabila.

Bautura energizanta RED BULL este indragita la nivel mondial, facand parte din stilul de viata al consumatorului activ si energic.


PEPSICO Romania / STAR FOODS

Investind intr-un viitor sigur pentru consumatori si pentru planeta, PepsiCo este o comapanie de bauturi racoritoare si de produse alimentare, a carei traditie si performanta este cunoscuta in intreaga lume.

"Vom continua sa descoperim metode inovatoare pentru reducerea consumului de energie, apa si ambalaje si sa asiguram multe locuri de munca pentru asociatii nostri.", declara membrii STAR FOODS.


DANONE P.D.P.A.

Danone este liderul pietei locale de iaurturi si investeste in Romania de peste 15 ani. Fabrica din Bucuresti este una ultramoderna, unde 500 de angajați români lucrează cu pasiune pentru producerea și distribuirea zilnică a peste 1 milion de iaurturi, in Romania si in mai multe tari europene. Danone a investit constant si in dezvoltarea productiei locale de lapte de calitate, in fermiele din Romania, cu unele dintre acestea compania colaborand chiar din 1999. De asemenea, am investit in proiecte in beneficiul comunitatii, fie ca este vorba de campanii de educare pentru o nutritie sanatoasa, de protejare a mediului si resurselor naturale, sau de competitia de fotbal pentru copii "Cupa Hagi Danone", unde cei mici invata cum pot deveni campioni prin alimentatie echilibrata, exercitiu fizic zilnic, efort in pregatire si fair play. 

In Romania, Danone foloseste expertiza de aproape 100 de ani a Grupului Danone in domeniul iaurturilor si standardele internationale de calitate, igiena si siguranta alimentara pe care Grupul le aplica la fel peste tot in lume.

Danone este cunoscut prin marcile sale foarte apreciate de consumatori, intre care Activia, Actimel, Danonino, Oikos, iaurtul in stil grecesc bogat in proteine, precum si Danone natural sau cu fructe.
Mai multe detalii pe www.danone.ro 


Securitatea alimentara G20
Summitul G20 din Los Cabos, Mexico 18-19 iunie 2012

FoodDrinkEurope cere ca atat agricultura, cat si productia alimentara sa continue a fi in fruntea discutiilor cu ocazia Presedintiei Mexicane a G20 in 18-19 iunie.
Industria alimentara a Europei cheama la o continuare a mediului creat de "Planul de Actiune privind Volatilitatea Preturilor Alimentare si Agricole", agreat la intalnirea ministrilor agriculturii G20 la Cannes, in iunie 2011. Spera ca nu se va pierde rezultatul Summitului Cannes si ca Declaratia de la Los Cabos va continua sa plaseze chestiunile legate de agricultura si de productia alimentara la un nivel inalt pe arena mondiala.
Avand in vedere dependenta industriei alimentare de furnizarea adecvata de materii prime agricole sigure si de calitate ridicata, FoodDrinkEurope saluta angajamentul liderilor G20 de a mari sustenabil productia si productivitatea agriculturii. Pe baza raportului pregatitor al organizatiilor internationale, dinaintea Presedintiei Mexicane a G20, industria de alimente si bauturi europeana sprijina in special urmatoarele recomandari de a:
- Creste sustenabil productivitatea agricola, mai ales prin investitii in abordari sustenabile ale maririi productivitatii in sectorul agricol;
- Impartasi cele mai bune optiuni de politici de incurajare a cresterii sustenabile a productivitatii agriculturii si promovarea coerentei dintre obiectivele securitatii alimentare, productivitatii agriculturii si sustenabilitatii;
- Stimula cercetarea, sistemele inovative si transferul tehnologic pentru cresterea sustenabila a productivitatii, prin cooperare multilaterala si promovarea partneriatului public-privat pentru investitii in agricultura;
- Imbunatati cunostintele fermierilor in agricultura si abilitatea acestora de a inova;
- Asigura utilizarea eficienta a resurselor naturale limitate, cum este apa;
- Intari si mai mult un puternic sistem comercial multilateral bazat pe reguli.

Vorbind inainte de Summit, Jess Serafn, Presedintele FoodDrinkEurope, a spus:
"Pe langa obiectivele importante ale G20, dezbaterea ar trebui sa includa chestiuni mai largi care ar putea de asemenea contribui la securitatea alimentara globala:
- Informatii in continuare imbunatatite, pe care se poate conta in timp util, privind pietele de marfuri fizice, pentru a facilita coordonarea politicilor la nivel international;
- Piete financiare agricole mai transparente si mai bine reglementate;
- Nevoia concentrarii in primul rand pe pietele alimentare si de furaje pentru agricultura; si,
- Infrastructura imbunatatita in tarile in dezvoltare, intre altele prin promovarea investitiilor pentru depozitare si sisteme de transport adecvate."
Prin abordarea atat a volatilitatii preturilor cat si a securitatii alimentare, industria alimentelor si bauturilor din UE crede ca liderii G20 pot contribui cu succes la atacarea provocarilor care afecteaza toate lanturile alimentare din lume.

FoodDrinkEurope reprezinta industria alimentelor si bauturilor din Europa, cel mai mare sector manufacturier al Europei in ce priveste cifra afaceri, numar angajati si valoare adaugata.
FoodDrinkEurope lucreaza cu institutii europene si internationale, in scopul de a contribui la dezvoltarea unei retele legislative si economice abordand competitivitatea industriei, calitatea si siguranta alimentelor, protectia consumatorului si respectul fata de mediul inconjurator.
Membrii FoodDrinkEurope constau din 24 federatii nationale si 3 observatori, 25 asociatii europene de sector si 18 companii alimentare majore (pt. mai multe informatii: http://www.fooddrinkeurope.eu).

ALDIS

ALDIS Romania este o companie care activeaza in domeniul industruiei alimentare, prin produse din carne renumite pentru calitate si siguranta. Peste 1300 de angajati au ca scop satisfacerea nevoilor consumatorului si a dezvoltarii unui mediu de afaceri transparent si responsabil.


MARS ROMANIA

Cu traditie in industria alimentara si cu o cultura construita in jurul calitatii, MARS ofera consumatorilor, pe principiul beneficiului mutual, o arie larga de produse din ciocolata.

Cele cinci principii MARS sunt: calitate, responsabilitate, mutualitate, eficienta, libertate.


Suprataxare comunicat Romalimenta

NU EXISTĂ UN PLAN DE SUPRATAXARE A ALIMENTELOR

Comunicat de presă

 

Federația Romalimenta a exprimat cele mai serioase rezerve fața de intențiile de supra-taxare, în diverse variante, a unor categorii de alimente, vehiculate în diverse medii și declarând obiective legate de protecția sănătații populaței, sau direct de colectare a unor fonduri suplimentare.

Argumentele noastre sunt multiple și bazate în principal pe experiența statelor care au introdus astfel de supra-taxe și unde efectele negative au depășit cu mult beneficiile.

Ar fi cu atât mai greu de înțeles introducerea supra-taxării &icir...continuare..

INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE

20 februarie 2015

INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE

Noul Cod fiscal şi noul Cod de procedură fiscală conţin o seamă de prevederi care merg în direcţia bună, stimulând creşterea economică şi însănătoşirea mediului de afaceri românesc.

Romalimenta, ca federaţie reprezentativă a sectorului, a militat permanent pentru relaxare fiscală (reducere TVA alimente, accize, etc), deoarece aceasta are un triplu impact:

·&...continuare..

URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitatea reducerii grabnice a TVA la alimente, aducând urmãtoarele argumente care probeazã efectele mult mai puternice, comparativ cu reducerea generalã a TVA de la 24 la 20%:

1)     Limitarea evaziunii fiscale și micșorarea taxei (de fapt aducerea TVA-ului alimentelor la un nivel similar celui din majoritatea ...continuare..

Romalimenta si ANPC: seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor

Comunicat post-event

04.12.2014

 

Romalimenta si ANPC: seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor

 

Ieri, 4 decembrie 2014, Romalimenta si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au organizat un seminar cu scopul de a dezbate Regulamentul 1169/ 2011 privind informarea consumatorilor  cu privire la produsele alimentare.

La eveniment au participat peste 150 de reprezentanti ai industriei alimentare, dar si ai serviciilor alimentare si ai presei romanesti. Acestia au discutat in amanunt si au clarificat numeroase aspecte reglate prin Regulamentul UE ...continuare..

Termeni si conditii    |   Confidentialitate    |   Contact
Copyright© 2014 : romalimenta.ro    Webdesign : Eurodata Serv