Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 
Vocea unitara a sectorului

Reprezentativitate recunoscuta juridic, semnatara a Contractului colectiv de munca pe ramura.

Federatia Romalimenta grupeaza..

Patronatele din industria alimentara, mari firme procesatoare, autohtone si multinationale.

Misiunea Romalimenta

Promovarea dezvoltarii industriei noastre alimentare.

Federatia Romalimenta sprijina..

Dezvoltarea rapida a industriei alimentare din Romania.

Federatia Romalimenta grupeaza majoritatea asociatiilor/patronatelor din industria alimentara, alaturi de mari firme procesatoare, autohtone si multinationale.

Alaturati-va crezului nostru in viitorul industriei alimentare romanesti! ADERATI la ROMALIMENTA aici!

Statut

Federatia Romalimenta aduce laolalta firme din industria alimentara si a bauturilor, cu scopul de a promova etica profesionala si comerciala, precum si de a sustine interesele societatilor comerciale din aceasta ramura.

Statutul Romalimenta contine detaliile organizatorice ale federatiei patronale, obiectul de activitate, scopul, membrii, sursele de finantare, principiile de functionare, asa incat misiunea Romalimenta sa fie inteleasa cu exactitate, intr-un context legislativ clar si coerent, atat de catre membrii, cat si in exteriorul federatiei.

Membrii Romalimenta asteapta de la federatia lor sprijin si cooperare constanta pentru a se dezvolta intr-un mediu de afaceri corect. Practic, Romalimenta actioneaza pentru inlaturarea barierelor artificiale din calea afacerilor si pentru cresterea competitivitatii operatorilor alimentari pe plan intern si international.

Pentru ca actele normative si reglementarile legale sa ia in considerare interesele membrilor, federatia participa activ la dialogul cu institutiile statului.

In plus, Romalimenta vizeaza crearea imaginii potrivite a industriei alimentare si a bauturilor, facilitand concomitent dialogul intre producator si consumator.

Siguranta si calitatea alimentelor, protectia mediului, pregatirea profesionala, eficienta energetica, nutritia sunt doar cateva dintre domeniile de interes pentru care Romalimenta va acorda consultanta si va ofera informatii relevante, menite sa clarifice orice nedumerire si sa ajute la desfasurarea unei activitati transparente.

Romalimenta este federatie patronala nationala deschisa, non-profit, autonoma, apolitica, fiind reprezentantul profesional al celor care formeaza industria alimentara si a bauturilor din Romania.

Federatia reprezinta interesele membrilor sai, respecta si sustine interesele consumatorilor si, totodata, promoveaza principiile unei concurente loiale.


Statutul integral poate fi accesat de aici: Statut Romalimenta.



Romalimenta in media

Supermarketurile, obligate să doneze alimentele înainte de expirare.

continuare..

Indulcitorii si siguranta alimentara

(continuare..

Cateva lucruri despre risipa alimentara

Teme majore de interes

Subiectele de mare actualitate ale industriei romanesti (evaziunea, reducerea TVA alimente, etc) au un impact major si ne preocupa permanent. Chiar daca ele alcatuiesc o realitate (nedorita) in mediul nostru de afaceri, sunt chestiuni cu care se confrunta si colegi din alte tari europene. La fel de importante sunt dezbaterile de la Bruxelles si din intreaga Uniune, generate de profundele schimbari datorate globalizarii, crizei economico-financiare, dar si puseelor alimentare si, mai devreme sau mai tarziu, ele au efect direct asupra industriei alimentare romanesti.

Securitatea alimentara G20
Summitul G20 din Los Cabos, Mexico 18-19 iunie 2012

FoodDrinkEurope cere ca atat agricultura, cat si productia alimentara sa continue a fi in fruntea discutiilor cu ocazia Presedintiei Mexicane a G20 in 18-19 iunie.
Industria alimentara a Europei cheama la o continuare a mediului creat de "Planul de Actiune privind Volatilitatea Preturilor Alimentare si Agricole", agreat la intalnirea ministrilor agriculturii G20 la Cannes, in iunie 2011. Spera ca nu se va pierde rezultatul Summitului Cannes si ca Declaratia de la Los Cabos va continua sa plaseze chestiunile lega...
continuare..

Saptamana europeana a IMM-urilor
Companiile alimentare mici si mijlocii sunt motorul cresterii in Europa Cu ocazia Saptamanii europene a IMM din acest an, organizatia FoodDrinkEurope doreste sa sublinieze valoarea firmelor mici si mijlocii (IMM)1 pentru economia europeana. Industria alimentelor si bauturilor din Europa (cea mai mare industrie manufacturiera din UE in termeni de cifra de afaceri si locuri de munca), este foarte fragmentata prin natura ei, cuprinzand peste 287.000 companii, din care marea majoritate (99,1%) sunt IMM-uri. Link catre “Facts and figures”

Una din prioritatile cheie ale FoodDrinkEu...
continuare..

FoodDrinkEurope stabileste prioritatile pentru Presedintia Lituaniana FDE
FoodDrinkEurope, organizatia reprezentand industria alimentelor si bauturilor din Europa, a publicat o scurta brosura subliniind prioritatile fabricantilor de alimente din Europa pentru Presedintia Lituaniana a Consiliului UE, care se termina la 31 decembrie.

Grupate in patru zone de politica-cheie, acestea sunt: (i) imbunatatirea competitivitatii industriei, (ii) inovarea pentru consumatori si pentru a antrena cresterea, (iii) promovarea dietelor echilibrate si a stilurilor de viata sanatoase (iv) incurajarea unui model de business mai sustenabil. FoodDrinkEurope cheama Presed...
continuare..

Intelegerea datelor valabilitatii

Cea mai mare risipa de alimente este la consumator, motiv pentru care subiectul este important.

http://www.romalimenta.ro/userfiles/files/Intelegerea%20datelor%20valabilitatii.pdf

 

...
continuare..

Adevarul despre aditivii alimentari

Aditivii alimentarisunt ingrediente care se folosesc la prepararea unor produse alimentare în scopul îmbunătăţirii siguranţei, valorii nutriţionale şi/sau aspectului acestora. Folosiţi încă din antichitate pentru obţinerea de alimente, aditivii alimentari s-au diversificat, numărul celor autorizaţi pentru folosire de către Uniunea Europeană (Regulament 1333/2008) ajungând la 322..

 

Normele privind utilizarea aditivilor alimentari sunt...
continuare..

Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este în detrimentul populaţiei.

Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este în detrimentul populaţiei şi va avea efecte economice şi sociale negative.

 

Taxarea nu este o măsură pentru îmbunătăţirea stării de sănătate, ci o metodă de strângere de fonduri.

·        Raţionamentul care se află la baza propunerii acestei taxe este unul eronat. C...
continuare..

Proiect partener Angst

DISARM - Orizont 2020 - o nouă rețea tematică de colaborare pentru reducerea rezistenței la antibiotice

 

Membrii consorÈ›iului DISARM de sprijinire a utilizării responsabile a antibioticelor în ferme prin identificarea, furnizarea È™i diseminarea activă a celor mai bune practici

DISARM (Diseminare de soluÈ›ii inovatoare pentru managementul rezistenÈ›ei la antibiotice) este o reÈ›ea de colaborare între fermieri, veterinari, servicii de consultanță, mediu academic È™i industrie care promovează utilizarea p...continuare..

URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitatea reducerii grabnice a TVA la alimente, aducând urmãtoarele argumente care probeazã efectele mult mai puternice, comparativ cu reducerea generalã a TVA de la 24 la 20%:

1)     Limitarea evaziunii fiscale și micșorarea taxei (de fapt aducerea TVA-ului alimentelor la un nivel similar celui din majoritatea ...continuare..

Peste 2500 oameni de afaceri au vizitat Pack Show 2022, singura expoziţie de packaging din România

Pack Show, singura expoziÅ£ie de packaging din România care s-a încheiat sâmbătă, 14 mai, a înregistrat peste 2500 de vizitatori în cele patru zile de eveniment. Dintre aceÅŸtia, peste 65% au fost antreprenori, directori generali, directori executivi. Aproape 7% au fost vizitatori străini din Spania, Italia, Germania, Republica Cehă ÅŸi Ungaria. PrezenÅ£a în număr mare ÅŸi calitatea vizitatorilor au confirmat încă o dată nivelul ÅŸi Å£inuta de calitate a expoziÅ£iei B2B.

După o pauză de aproape trei ani, Pack Show a reunit cu succes, într-un singur loc, mediul de business pentru discuÅ£ii constructive legate de evoluÅ£ia industriei de packaging în noua conjunctură economică. Extinderea timpil...continuare..

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

21.01.2016

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

-Comunicat de presã-

 

FederaÅ£ia Romalimenta a participat astãzi la întâlnirea cu conducerea Ministerului Mediului, Apelor ÅŸi Pãdurilor (MMAP) dedicatã acestei teme, în cursul cãreia s-a spus cã industria alimentarã nu va plãti « contribuÅ£ia la fondul de mediu » (2 lei/kg ambalaj) dacã operatorii alimentari nu sunt vinovaÅ£i de neîndeplinirea Å£intelor asumate.

Pe de altã par...continuare..

Termeni si conditii    |   Confidentialitate si GDPR    |   Contact
Copyright© 2024 : romalimenta.ro    Webdesign: Eurodata Serv