Proiectul “Imbunatatirea Eficientei Energetice a Lantului de frig din industria alimentara”
Proiectul ICCEE (Improving Cold Chain Energy Efficiency iccee.eu ), finanțat prin Programul HORIZON 2020 al UE, vizează îmbunătățirea eficienței energetice în lanțul de frig al sectorului alimentar și facilitarea desprinderii de către sector a unor măsuri de eficiență energetică în întregul lanț de aprovizionare, pentru a accelera implementarea rezultatelor auditului energetic, urmând o abordare holistică care trece de la o perspectivă singulară a companiei la evaluarea întregului lanț de aprovizionare.
Vor fi evaluate sistemele de finanțare existente pentru IMM-uri: cele optime vor sprijini punerea în aplicare a măsurilor de eficiență energetică.
Lansam un sondaj in randul operatorilor alimentari (productie, distributie, retail) inclusi in lantul de frig al diferitelor categorii de produse. Intrebarile sunt simple si urmaresc evaluarea perceptiei acestor operatori asupra importantei eficientei energetice.
Ne este de mare ajutor (noua, dar si industriei in ansamblu) ca un numar cat mai mare de asemenea operatori sa acceseze sondajul si sa il completeze, astfel ca difuzarea sa in cat mai multe medii este recomandabila!
Sondajul este disponibil aici.
Un set de instrumente pentru eficiența energetică în lanțurile frigorifice din sectorul alimentar poate fi citit in documentul atasat aici.
|
Teme Majore
Securitatea alimentara G20 Summitul G20 din Los Cabos, Mexico 18-19 iunie 2012
FoodDrinkEurope cere ca atat agricultura, cat si productia alimentara sa continue a fi in fruntea discutiilor cu ocazia Presedintiei Mexicane a G20 in 18-19 iunie.
Industria alimentara a Europei cheama la o continuare a mediului creat de "Planul de Actiune privind Volatilitatea Preturilor Alimentare si Agricole", agreat la intalnirea ministrilor agriculturii G20 la Cannes, in iunie 2011. Spera ca nu se va pierde rezultatul Summitului Cannes si ca Declaratia de la Los Cabos va continua sa plaseze chestiunile lega... continuare.. Saptamana europeana a IMM-urilor Companiile alimentare mici si mijlocii sunt motorul cresterii in Europa
Cu ocazia Saptamanii europene a IMM din acest an, organizatia FoodDrinkEurope doreste sa sublinieze valoarea firmelor mici si mijlocii (IMM)1 pentru economia europeana. Industria alimentelor si bauturilor din Europa (cea mai mare industrie manufacturiera din UE in termeni de cifra de afaceri si locuri de munca), este foarte fragmentata prin natura ei, cuprinzand peste 287.000 companii, din care marea majoritate (99,1%) sunt IMM-uri. Link catre Facts and figures
Una din prioritatile cheie ale FoodDrinkEu... continuare.. FoodDrinkEurope stabileste prioritatile pentru Presedintia Lituaniana FDE FoodDrinkEurope, organizatia reprezentand industria alimentelor si bauturilor din Europa, a publicat o scurta brosura subliniind prioritatile fabricantilor de alimente din Europa pentru Presedintia Lituaniana a Consiliului UE, care se termina la 31 decembrie.
Grupate in patru zone de politica-cheie, acestea sunt: (i) imbunatatirea competitivitatii industriei, (ii) inovarea pentru consumatori si pentru a antrena cresterea, (iii) promovarea dietelor echilibrate si a stilurilor de viata sanatoase (iv) incurajarea unui model de business mai sustenabil. FoodDrinkEurope cheama Presed... continuare.. Intelegerea datelor valabilitatii
Cea mai mare risipa de alimente este la consumator, motiv pentru care subiectul este important.
http://www.romalimenta.ro/userfiles/files/Intelegerea%20datelor%20valabilitatii.pdf
... continuare..Adevarul despre aditivii alimentari
Aditivii alimentarisunt ingrediente care se folosesc la prepararea unor produse alimentare în scopul îmbunătăţirii siguranţei, valorii nutriţionale şi/sau aspectului acestora. Folosiţi încă din antichitate pentru obţinerea de alimente, aditivii alimentari s-au diversificat, numărul celor autorizaţi pentru folosire de către Uniunea Europeană (Regulament 1333/2008) ajungând la 322..
Normele privind utilizarea aditivilor alimentari sunt... continuare.. Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este n detrimentul populaţiei.
Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este în detrimentul populaţiei şi va avea efecte economice şi sociale negative.
Taxarea nu este o măsură pentru îmbunătăţirea stării de sănătate, ci o metodă de strângere de fonduri.
· Raţionamentul care se află la baza propunerii acestei taxe este unul eronat. C... continuare..
Peste 2500 oameni de afaceri au vizitat Pack Show 2022, singura expoziţie de packaging din România
Pack Show, singura expoziţie de packaging din România care s-a încheiat sâmbătă, 14 mai, a înregistrat peste 2500 de vizitatori în cele patru zile de eveniment. Dintre aceştia, peste 65% au fost antreprenori, directori generali, directori executivi. Aproape 7% au fost vizitatori străini din Spania, Italia, Germania, Republica Cehă şi Ungaria. Prezenţa în număr mare şi calitatea vizitatorilor au confirmat încă o dată nivelul şi ţinuta de calitate a expoziţiei B2B.
După o pauză de aproape trei ani, Pack Show a reunit cu succes, într-un singur loc, mediul de business pentru discuţii constructive legate de evoluţia industriei de packaging în noua conjunctură economică. Extinderea timpil...continuare.. Proiect partener Angst
DISARM - Orizont 2020 - o nouă rețea tematică de colaborare pentru reducerea rezistenței la antibiotice
Membrii consorțiului DISARM de sprijinire a utilizării responsabile a antibioticelor în ferme prin identificarea, furnizarea și diseminarea activă a celor mai bune practici
DISARM (Diseminare de soluții inovatoare pentru managementul rezistenței la antibiotice) este o rețea de colaborare între fermieri, veterinari, servicii de consultanță, mediu academic și industrie care promovează utilizarea p...continuare.. ROMALIMENTA cere cele mai aspre masuri in cazul pestelui braconat
Nr. 38/20.05.2019
Romalimenta cere cele mai aspre mãsuri in cazul peştelui braconat
- Comunicat de presã -
Referitor la informãrile apãrute in mass-media cu privire la scandalul peştelui braconat din apele teritoriale ale Italiei, Franţei si Spaniei, Romalimenta recomandã populaţiei sã consume peşte şi produse din peşte din magazine autorizate, de la branduri consacrate din piaţã, companii care conferã garanţii prin standardele lor de calitate, şi sã reclame orice situaţie in care legea şi respectul faţã de consumatori sunt ĩnc...continuare.. CRIZA RECICLARII AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE DIRECTE ASUPRA POPULATIEI
25.01.2016
-Comunicat de presã-
Astazi industria alimentara se afla intr-o situatie de criza, prin impunerea unor plati generate de neindeplinirea tintelor de reciclare din cauze independente de aceasta. Refuzul Ministerului Mediului de a debloca situatia atrage dupa sine consecinte economice grave in randul producatorilor locali de alimente si implicit, al populatiei.
Federaţia Romalimenta a solicitat în repetate rânduri Ministerului Mediuluisuspendarea obligaţiei de platã a contribuţiei la fondul de mediu pentru ambalaje, pentru producatorii care si-au indeplinit obligatiile legale si au contracte de plasare a res...continuare..
|
|