Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 

Home » Teme majore de interes » Sanatate si stare de bine » Date privind activitati legate de Dieta, Nutritie si Sanatate

 

Date privind activitati legate de Dieta, Nutritie si Sanatate

Data : 2014-12-18

Link : Date privind activitati legate de Dieta,

FoodDrinkEurope este co-fondator al Platformei UE de Actiune privind Dieta, Activitatea Fizica si Sanatatea si, alaturi de membrii acesteia, este activ in urmatoarele domenii privind dieta, nutritia si sanatatea:

 

Reformulare si inovatie

 

  • Cel mai mare contributor in termeni de angajamente voluntare la Platforma UE de Actiune privind Dieta, Activitatea Fizica si Sanatatea (11 din cele 19 angajamente in 2012)

 

  • Datele generale cuantificate si comparabile pentru 8 din 21 angajamente (+ 1) in 2011 arata:


 

992,6 tone reducere sare

355 tone reducere grasime saturata

938 tone reducere zahar

54,2 tone reducere grasime1

 

  • Scop: 9 angajamente acopera UE-27(+), 1 este transnational (7 SM UE), 1 este national.

 

  • Multe alte angajamente la nivelul Platformelor nationale (cum ar fi UK Responsibility Deal, Spanish NAOS Strategy) sau al initiativelor nationale individuale (public-private) (cum ar fi German Transfat Reformulation Project2).

 

  • Centrare nu doar pe reformulare, ci si pe inovatie (cum ar fi fortificare, adaus de nutrienti esentiali alimentelor; oferirea unei varietati mai mari de dimensiune a portiilor).

 

  • Principalele provocari:

O Acceptanta consumatorilor

O Provocari tehnologice

O Bariere legislative (ex. Directiva ciocolatei UE)

O Monitorizarea initiativelor (nevoie de metodologie armonizata)

 

1 Special Report on the EU Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health (reference period 2006-2012), IBF Consulting

2 Joint initiative by the German food and drink industry (BLL) and the Ministry of Nutrition, Agriculture and Consumer Protection (BMELV)

 

Marketing si Publicitate Responsabile

 

-EU Pledge (www.eu-pledge.eu): o initiativa a industriei de a schimba publicitatea alimentelor fata de copii in UE, lansata in 2007 de mari companii multinationale:

 

19 membri care reprezinta 80% din acoperirea pietei, incluzand TV, tiparituri, internet terta-parte, si web-site-uri ale companiilor

La 1 ianuarie 2012, angajamente si mai intarite cf. Pledge:

Nicio publicitate a produselor catre copiii sub 12 ani, exceptand produse care indeplinesc criterii specifice de nutritie, bazate pe probe stiintifice acceptate si/sau pe ghiduri dietare aplicabile national si international.

In sfera online, angajamentul de mai sus se va aplica comunicatiilor de marketing ale alimentelor si bauturilor pe website-uri ale companiilor, in plus in publicitatea internet de terta-parte

Nicio comunicatie privind produsele in scoli primare, exceptand cele specific solicitate sau convenite cu administratia scolii in scopuri educationale.

 

Criteriile Comune de Nutritie EU Pledge se vor aplica de la sfarsitul lui 2014.

 

  • Membrii sunt de asemenea activi in Angajamente nationale de auto-reglementare (ex. Belgian Pledge) si aderand la retele nationale si regionale de reglementare conform Directivei UE privind Serviciile Media Audiovizuale.

 

 

 

Copyright FoodDrinkEurope aisbl; photocopying or electronic copying is illegal.

Copyright FoodDrinkEurope aisbl; fotocopierea si copierea electronica sunt ilegale.

 

Informatii catre Consumatori

 

-In 2005, FoodDrinkEurope a introdus etichetarea bazata pe fapte pe fata ambalajului prin dezvoltarea Guideline Daily Amounts (GDA) (Consum zilnic estimat CZE), ajutand consumatorii sa faca o alegere informata la prima vedere.

 

-GDAs sunt tot mai mult recunoscute si intelese de consumatori ca o unealta factuala care pune valoarea energetica si nutrientii cheie ai unei portii de aliment sau bautura in contextul general al unei diete zilnice individuale.

 

- Introduse initial de o vasta majoritate a companiilor multinationale, in ultimul deceniu s-a observat o preluare crescanda de catre IMM-uri si retaileri din UE si din afara. O analiza a conformitatii membrilor FoodDrinkEurope cu etichetarea pe fata ambalajului a GDA in 2012 indica grade ridicate de conformitate intre 50%-100%.

 

-In 2012, FoodDrinkEurope si-a reinnoit angajamentul pentru GDA-uri in cadrul Platformei UE, tinand cont de schimbarile legislative generate de Regulamentul UE privind furnizarea de informatii alimentare consumatorilor. Unul din scopurile acestui nou angajament este de a intari si mai mult consistenta etichetarii pe fata ambalajului a GDA dealungul Uniunii.

 

Promovarea stilurilor de viata sanatoase

 

  • Educatia, incluzand modificarea stilului de viata, si promovarea activitatii fizice sunt elemente cheie care spijina eforturile de abordare a sanatatii publice.

 

  • Desi nu este activitatea sa principala, industria poate fi un partener constructiv si responsabil, de exemplu prin programe ‘Sanatatea la locul de munca’ si parteneriate public-private cu reguli clare de angajament. In 2012, 34 din 60 angajamente de promovare a stilurilor de viata sanatoase au fost inaintate in cadrul Platformei UE de Actiune pentru Dieta, Activitate Fizica si Sanatate, de catre membrii FoodDrinkEurope.

 

  • Un exemplu de succes de partneriat de cooperare public-privat este proiectul EPODE (www.epode-european-network.com), un program bazat pe comunitate pentru prevenirea obezitatii la copii, intre 1992 si 2004, aratand scaderi semnificative ale obezitatii infantile, si care s-a extins de la 2 orase franceze la peste 225 orase in Franta, 38 in Spania, 15 in Belgia, 6 in Olanda si 5 in Grecia.

 

Cercetare si dezvoltare

 

  • Platforma Tehnologica Europeana (ETP) Food for Life (etp.fooddrinkeurope.eu) a fost creata in 2005 sub auspiciile FoodDrinkEurope, abordand inovatia in sectorul agroalimentar incluzand cercetarea directionata catre dezvoltarea de noi procese, produse si instrumente care imbunatatesc sanatatea, starea de bine si longevitatea.

 

  • Arii prioritare de cercetare identificate:

 

dezvoltare optima, stare de bine si imbatranire,

sanatatea intestinala si functiile imune, si

controlul greutatii corporale si obezitatea.

 

  • FoodDrinkEurope participa in proiectul finantat de UE NU-AGE (www.nu-age.eu), care investigheaza impactul si rolul intregii diete in contraatacarea bolilor legate de varsta si a declinului functional. De asemenea este angajata in Joint Programming Initiative (JPI) “A Healthy Diet for a Healthy Life”.

 

 

FoodDrinkEurope are misiunea de a reprezenta industriile alimentelor si bauturilor din UE- cel mai mare sector manufacturier din UE in termeni de cifra de afaceri, locuri de munca si valoare adaugata.

FoodDrinkEurope lucreaza cu institutii europene si internationale, in scopul de a contribui la dezvoltarea unei retele legislative si economice abordand competivitatea industriei, calitatea si siguranta alimentelor, protectia consumatorului si respectul fata de mediul inconjurator.

Membrii FoodDrinkEurope constau din 24 federatii nationale si 3 observatori, 25 asociatii europene de sector si 18 companii alimentare majore (pt. mai multe informatii: http://www.fooddrinkeurope.eu).

 

 



Termeni si conditii    |   Confidentialitate si GDPR    |   Contact
Copyright© 2024 : romalimenta.ro    Webdesign: Eurodata Serv