Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 

Home » Teme majore de interes » Biocombustibili » FoodDrinkEurope, Declaratie privind propunerea Comisiei de amendare a Directivei privind Energia Regenerabila (RED) si a Directivei privind Calitatea combustibililor (COM(2012) 595 final)

 

FoodDrinkEurope, Declaratie privind propunerea Comisiei de amendare a Directivei privind Energia Regenerabila (RED) si a Directivei privind Calitatea combustibililor (COM(2012) 595 final)

Data : 0000-00-00

Introducere

La 17 octombrie 2012, Comisia a prezentat propunerea care va amenda cele doua Directive. Propunerea este insotita de o evaluare a impactului si contine masuri care vor incepe tranzitia la biocarburanti care vor duce la economii substantiale de GHG (gaze cu efect de sera), tinand cont de emisiile indirecte estimate ale folosirii terenurilor. Propunerea Comisiei tinteste:              -limitarea contributiei biocombustibililor conventionali produsi din culturile alimentare;                   -imbunatatirea performantei GHG a viitoarelor procese de productie a biocombustibililor;             -incurajarea unei mai mari penetrari pe piata a biocombustibililor avansati.

Mai mult, o revizie a politicii UE si a probelor stiintifice privind schimbarea indirecta a folosirii terenurilor este planificata pentru 2017.

 

Propunerea Comisiei va face subiectul procedurii ordinare in Parlament si in Consiliu. Statele Membre vor avea libertatea de a implementa Directiva potrivit propriei traiectorii pana in 2020.

 

Obiectivele generale ale FoodDrinkEurope:

 

-Principalul obiectiv FoodDrinkEurope este de a se asigura o atentie speciala disponibilitatii materiilor prime agricole la preturi competitive pentru productia de alimente si furaje.

-Biocombustibilii trebuie sa fie sustenabili si analizarea impactului lor asupra utilizarii terenurilor sa fie adecvata.

-FoodDrinkEurope urgenteaza Comisia si Statele Membre sa sprijine dezvoltarea biocombustibililor de generatie 2 si 3, care nu competitioneaza culturile alimentare.

 

Considerand competitia cu culturile alimentare, FoodDrinkEurope saluta propunerea asa cum a fost prezentata de Comisie, deoarece ea prevede:

 Plafonarea biocombustibililor produsi din culturile alimentare, ca o modalitate adecvata de a aborda schimbarea utilizarii terenurilor si chestiunea ‘mai intai alimentele si furajele’;

 Sprijin si tinte pentru biocombustibilii de generatie 2 si 3, care sunt biocombustibili- alternativa ce nu competitioneaza cu alimentele;

 

FoodDrinkEurope saluta de asemenea evaluarea impactului care abordeaza schimbarea directa si indirecta a utilizarii terenurilor, incluzand calcularea factorilor ILUC.

 

FoodDrinkEurope cheama Statele Membre sa isi revizuiasca Planurile Nationale de Actiune pe baza evaluarii Comisiei. Intr-adevar, Statele Membre pot stabili diferite plafoane privind diferiti biocombustibili ca parte a Planurilor lor Nationale de Actiune, tinand cont de impactul schimbarii utilizarii terenurilor.

1 CEFS (Comitetul European al Fabricantilor de Zahar) nu sprijina pozitia FoodDrinkEurope.

ANIA nu a ajuns la consens privind aceasta pozitie.

 

Industria alimentara din UE este convinsa ca aceasta propunere este un pas in directia buna. Ea urgenteaza Consiliul si PE sa urmeze abordarea Comisiei in vederea asigurarii disponibilitatii materiilor prime pentru producerea alimentelor si furajelor in UE.

 

 

FoodDrinkEurope vrea sa sublinieze urmatoarele fapte:

 

 In prezent aproape 5% din carburantii transport UE sunt furnizati de biocombustibili. Cea mai mare parte (90%) sunt biocombustibili de generatia 1, competitionand direct cu piata alimentelor si furajelor.

 

 Initial Comisia a facut evaluari de impact RED aratand ca aproape 30% ar fi furnizati de biocombustibili de generatia 2. Acestia nu s-au dezvoltat in primii 3 ani de implementare.

 

 73% din uleiul de rapita din UE este folosit in prezent pentru biocombustibili, in timp ce 3,5% din productia de cereale UE si 5,0% din productia de sfecla de zahar este utilizata la producerea bioetanolului.

 

Ponderea furajelor pentru producerea bioetanol si biodiesel din total productie (mii t) UE, 2011.

 

Grau

Porumb

Secara

Orz

Pt.bioetanol

Sfecla zahar

Pt.bioetanol

Ulei rapita

Pt.biodiesel

4.930

2.700

1.450

790

3,5%

5.000

5,0%

6.710

73,0%

 

 

Planurile Nationale de Actiune au prezentat un tablou dezamagitor in ceea ce priveste implementarea RED:

 

o Mai mult de 90% din tinte vor fi atinse prin biocombustibili de prima generatie.

 

o Biodiesel va furniza 75-80% din volume, iar bio-etanolul restul. Aceasta va rezulta intr-un echilibru negativ GHG pentru furajele destinate biodiesel, datorita schimbarii utilizarii terenurilor.

 

o Guvernele nu introduc suficiente stimulente pentru energii optionale mai bune si mai sustenabile. Ele au mari dificultati in introducerea masurilor de sprijin pentru optiunile energetice regenerabile de generatia a doua.

 

 

Copyright FoodDrinkEurope aisbl; photocopying or electronic copying is illegal.

Copyright FoodDrinkEurope aisbl; fotocopierea si copierea electronica sunt ilegale.


 



Termeni si conditii    |   Confidentialitate si GDPR    |   Contact
Copyright© 2024 : romalimenta.ro    Webdesign: Eurodata Serv